Výbava

Škoda Garde,  Škoda Rapid

Mezi automobily Škoda typové řady 105/120/130 patří i typy interně označované Š 743. Začátek výroby původní verze nazvané Garde, byl v roce 1982. Typ karoserie je kupé (dvoumístná se dvěma nouzovými sedadly vzadu a s pevnou střechou) a má se základním typem Š 105/120 společnou jen přední část. Interiér karoserie je rovněž řešen odlišně od základního typu. Přední sedadla mají integrální opěrky hlavy a kromě podélného posuvu je možné je nastavit do dvou výškově odlišných poloh. Opěry mají plynule seřiditelný sklon a po odjištění aretace jsou sklopné i dopředu pro usnadnění vstupu k zadním sedadlům (karoserie kupé je dvoudvéřová). Štít přístrojů je shodný se štítem vozu Š 120 LS, přístrojová deska je však řešena s přihlédnutím ke sportovnímu charakteru vozu. U automobilů Š Garde bylo poprvé (u pojednávané typové řady) použito hřebenové řízení, spojka s talířovou pružinou, plnoprůtočný čistič motorového oleje a zadní nápravy s vlečnými rameny. Točivý moment přenášejí z převodovky na zadní kola hřídele se stejnoběžnými klouby. Brzdový systém má na předních kolech po dvou párech pracovních brzdových válců. Systém je konstruován tak, že jeden ze dvou okruhů ovládá přední horní brzdové válce, druhý okruh pak přední spodní válce a brzdy zadních kol.

Modernizace těchto vozů, spočívající ve zvětšení rozchodu obou náprav a v inovaci karoserie, obdobně jako u základního typu Š 742, byla u vozů kupé realizována od srpna roku 1984. Současně s modernizací se od tohoto data začaly montovat dvě alternativy typu. Jednou byla Š Rapid s motorem Š 742.12 X (tedy z vozu Š 120 LS), druhou Š Rapid 130 s motorem Š 742.13.

V roce 1987 začala výroba automobilů Š Rapid s motory Š 742.135 a Š 742.136. Karoserie zůstala shodná s vozy Š Rapid 130, motory zase s vozy Š 135 L a GL nebo Š 136 L a GL.

První vůz v provedení kupé - Š Garde byl vyroben v pobočném závodě v Kvasinách a má výrobní číslo karoserie 5100001 a číslo motoru 483054/6.

Všechny automobily Š Garde a rapid vyrobené v Kvasinách mají číslo karoserie začínající "5". Jelikož část produkce byla vyráběna - montována v BAZ Bratislava, mají tyto vozy pro rozlišení číslo karoserie začínající číslicí "7".