Škoda 105

Technické parametry
Rok výroby 1976 - 1987, vyrobeno 840 561
Odvozené typy: 105 S, 105 L, 105 GL, 105 SP
Motor Čtyřdobý, zážehový
umístění vzadu za zadní nápravou
druh řadový
počet válců 4
rozvod OHV
zdvihový objem (cm3) 1046
vrtání / zvdih (mm) 68 x 72
uložení klikového hřídele 3 ložiska
stupeň komprese 8,5
výkon 5% při otáčkách 33,1 při 4800 kW/min
max. točivý moment při otáčkách 72,8 při 4800 Nm/min
mazání tlakové oběžné
chlazení kapalinové s nuceným oběhem kapaliny; chladič umístěný vpředu a elektrickým motorem poháněným větrákem spouštěným tepelným čidlem v chladiči
pžíprava směsi karburátor Jirkov - SEDR
zapalování akumulátorové s rozdělovačem
elektrická zařízení 12V
zdroj proudu alternátor 14V, 35A; od roku 1980 42A
Převodová ústrojí

v bloku s motorem (od předu dozadu; převodovka s rozvodovkou - motor)

spojka suchá jednokotoučová, od roku 1982 postupný náběh spojky s talířovou pružinou; ovládání hydraulickým převodem
převodovka dvouhřídelová, s čelními koly s šikmým ozubením ve stálém záběru, řazení přesuvnými spojkami; čtyřstupňová, alternativně pětistupňová se zpětným chodem; dopředné stupně s blokovanou synchronizací
rozvodovka v bloku s převodovkou, převod stálé redukce talířovým kolem a pastorkem; planetový diferenciál
Podvozek  
rám bezrámová konstrukce
hnací náprava zadní
přední náprava lichoběžníková s dvojicemi kyvných ramen; pérování dvojicí vinutých pružin; kapalinové v pružinách soustředně umístěné pružiny
zadní náprava dělená kyvadlová; pérování dvojicí vinutých pružin a soustřednými teleskopickými kapalinovými tlumiči
řízení maticové - v průběhu výroby postupný přechod na hřebenové
provozní brzda kapalinová dvoukruhová vpředu kotoučová, pro zadní kola bubnová čelisťová; podle provedení vozu i s podtlakovým posilovačem; u vozů se zadní nápravou s vlečenými rameny přední brzdy čtyřpístové
parkovací brzda mechanická, působící na zadní kola; ovládání ruční pákou
disková kola

ocelová lisovaná s ráfkem 4 1/2 J x 14

od modelu 1981 4 1/2 J 13 H1

pneumatiky

diagonální 155 x 14; radiální 155 SR 14

od srpna 1980 - 165 SR 13

Karoserie celokovová samonosná, pětimístná
Rozměry a hmotnosti
vnější rozměry (mm)

do roku 1983: 4160 x 1595 x 1400

od roku 1984: 4200 x 1610 x 1400

rozvor (mm) 2400
rozchod kol (mm)

do roku 1983: vpředu 1300, vzadu 1270

od roku 1984: vpředu 1390, vzadu 1350

 pohotovostní hmotnost (kg) podle typu a provedení 855 až 915
 celková hmotnost (kg) podle typu a provedení 1255 až 1290
nejvyšší rychlost (km/h) 130
 spotřeba paliva (l/100 km) 6,3 až 9,5