Škoda 135/6

Technické parametry
Rok výroby 1987 - 1990, vyrobeno 2903
Odvozené typy: 135/136 GL; Si; Li; GLi   *)
Motor Čtyřdobý, zážehový
umístění vzadu za zadní nápravou
druh řadový
počet válců 4
rozvod OHV
zdvihový objem (cm3) 1289
vrtání / zvdih (mm) 75,5 x 72
uložení klikového hřídele 3 ložiska
stupeň komprese 8,8 a 9,7
výkon 5% při otáčkách 43,0 při 5000 kW/min; 46,0 při 5000
max. točivý moment při otáčkách 94 při 3250 Nm/min; 100 při 3000
mazání tlakové oběžné s plnoprůtokovým čističem
chlazení kapalinové s nuceným oběhem kapaliny; chladič umístěný vpředu a elektrickým motorem poháněným větrákem spouštěným tepelným čidlem v chladiči
pžíprava směsi karburátor Jirkov - SEDR
zapalování akumulátorové s rozdělovačem
elektrická zařízení 12V
zdroj proudu alternátor 14V, 55A; akumulátor 12V/37 Ah
Převodová ústrojí

v bloku s motorem (od předu dozadu; převodovka s rozvodovkou - motor)

spojka suchá jednokotoučová s talířovou pružinou; ovládání hydraulickým převodem
převodovka dvouhřídelová, s čelními koly s šikmým ozubením ve stálém záběru, řazení přesuvnými spojkami; pětistupňová se zpětným chodem; dopředné stupně s blokovanou synchronizací
rozvodovka v bloku s převodovkou, převod stálé redukce talířovým kolem a pastorkem; planetový diferenciál
Podvozek  
rám bezrámová konstrukce
hnací náprava zadní
přední náprava lichoběžníková s dvojicemi kyvných ramen; pérování dvojicí vinutých pružin; kapalinové v pružinách soustředně umístěné pružiny
zadní náprava úhlová kyvadlová s vlečnými rameny; pérování dvojicí vinutých pružin a soustřednými teleskopickými kapalinovými tlumiči
řízení hřebenové
provozní brzda kapalinová dvoukruhová vpředu kotoučová, pro zadní kola bubnová čelisťová; podle provedení vozu i s podtlakovým posilovačem; přední brzdy čtyřpístové
parkovací brzda mechanická, působící na zadní kola; ovládání ruční pákou
disková kola

ocelová lisovaná s ráfkem 4 1/2 J 13 H1

pneumatiky

radiální 165 SR 13

Karoserie celokovová samonosná, pětimístná
Rozměry a hmotnosti
vnější rozměry (mm)

4200 x 1610 x 1400

rozvor (mm) 2400
rozchod kol (mm)

vpředu 1390, vzadu 1350

 pohotovostní hmotnost (kg) podle typu a provedení 855 až 915
 celková hmotnost (kg) podle typu a provedení 1255 až 1290
nejvyšší rychlost (km/h) 155
 spotřeba paliva (l/100 km) 5,7 až 8,9

 *) Vozy s označením ))i(( (Si,Li,GLi) byly vybaveny vstřikovací jednotkou Bendix. Motory Š 742.135 Bendix byly modifikací motoru Š 742.135 s hliníkovou hlavou válců, vyráběné pro speciální zakázku splňující americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). K tomuto účelu byl motor opatřen řízeným třícestným katalyzátorem s lambda sondou, v hlavě válců byla nalisovaná tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzinu BB95. Vozy v provedení sedan (typ 746) i coupé (Rapid, typ 747) byly vyrobeny ve velmi malém počtu, pouze pro export.