Škoda Garde,Rapid (samostatná řada 743)
Technické parametry
| Rok výroby 1981 - 1990, vyrobeno 44 634 | |
| Odvozené typy: Rapid, Rapid 130, Rapid 135, Rapid 136 *) | |
| Motor | Čtyřdobý, zážehový | 
| umístění | vzadu za zadní nápravou | 
| druh | řadový | 
| počet válců | 4 | 
| rozvod | OHV | 
| zdvihový objem (cm3) | 1174; 1289 | 
| vrtání / zvdih (mm) | 72 x 72; 75,5 x 72 | 
| uložení klikového hřídele | 3 ložiska | 
| stupeň komprese | 9,5; 9,7; 8,8 | 
| výkon 5% při otáčkách | 40,5 při 5200 kW/min; 43,0 při 5000; 46,0 při 5000 | 
| max. točivý moment při otáčkách | 85,5 při 3250 Nm/min; 97,0 při 2850; 94,0 při 3250; 100,0 při 5000 | 
| mazání | tlakové oběžné s plnoprůtokovým čističem | 
| chlazení | kapalinové s nuceným oběhem kapaliny; chladič umístěný vpředu a elektrickým motorem poháněným větrákem spouštěným tepelným čidlem v chladiči | 
| pžíprava směsi | karburátor Jirkov - SEDR | 
| zapalování | akumulátorové s rozdělovačem | 
| elektrická zařízení | 12V | 
| zdroj proudu | alternátor 14V, 55A | 
| Převodová ústrojí | v bloku s motorem (od předu dozadu; převodovka s rozvodovkou - motor) | 
| spojka | suchá jednokotoučová s talířovou pružinou; ovládání hydraulickým převodem | 
| převodovka | dvouhřídelová, s čelními koly s šikmým ozubením ve stálém záběru, řazení přesuvnými spojkami; pětistupňová se zpětným chodem; dopředné stupně s blokovanou synchronizací | 
| rozvodovka | v bloku s převodovkou, převod stálé redukce talířovým kolem a pastorkem; planetový diferenciál | 
| Podvozek | |
| rám | bezrámová konstrukce | 
| hnací náprava | zadní | 
| přední náprava | lichoběžníková s dvojicemi kyvných ramen; pérování dvojicí vinutých pružin; kapalinové v pružinách soustředně umístěné pružiny | 
| zadní náprava | dělená s vlečnými rameny; pérování dvojicí vinutých pružin a soustřednými teleskopickými kapalinovými tlumiči | 
| řízení | hřebenové | 
| provozní brzda | kapalinová dvoukruhová vpředu kotoučová, pro zadní kola bubnová čelisťová; podle provedení vozu i s podtlakovým posilovačem; u vozů se zadní nápravou s vlečenými rameny přední brzdy čtyřpístové | 
| parkovací brzda | mechanická, působící na zadní kola; ovládání ruční pákou | 
| disková kola | ocelová lisovaná s ráfkem 4 1/2 J 13 H1 | 
| pneumatiky | radiální 165 SR 13 | 
| Karoserie | celokovová samonosná, čtyřmístné kupé | 
| Rozměry a hmotnosti | |
| vnější rozměry (mm) | do roku 1983: 4175 x 1610 x 1400; od roku 1984: 4200 x 1610 x 1400 | 
| rozvor (mm) | 2400 | 
| rozchod kol (mm) | vpředu 1390, vzadu 1350 | 
| pohotovostní hmotnost (kg) | podle typu a provedení 855 až 915 | 
| celková hmotnost (kg) | podle typu a provedení 1255 až 1290 | 
| nejvyšší rychlost (km/h) | 150 | 
| spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7 až 9,7 | 
*) Vozy s označením ))i(( (Si,Li,GLi) byly vybaveny vstřikovací jednotkou Bendix. Motory Š 742.135 Bendix byly modifikací motoru Š 742.135 s hliníkovou hlavou válců, vyráběné pro speciální zakázku splňující americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). K tomuto účelu byl motor opatřen řízeným třícestným katalyzátorem s lambda sondou, v hlavě válců byla nalisovaná tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzinu BB95. Vozy v provedení sedan (typ 746) i coupé (Rapid, typ 747) byly vyrobeny ve velmi malém počtu, pouze pro export.
