Škoda 105
Technické parametry
| Rok výroby 1976 - 1987, vyrobeno 840 561 | |
| Odvozené typy: 105 S, 105 L, 105 GL, 105 SP | |
| Motor | Čtyřdobý, zážehový |
| umístění | vzadu za zadní nápravou |
| druh | řadový |
| počet válců | 4 |
| rozvod | OHV |
| zdvihový objem (cm3) | 1046 |
| vrtání / zvdih (mm) | 68 x 72 |
| uložení klikového hřídele | 3 ložiska |
| stupeň komprese | 8,5 |
| výkon 5% při otáčkách | 33,1 při 4800 kW/min |
| max. točivý moment při otáčkách | 72,8 při 4800 Nm/min |
| mazání | tlakové oběžné |
| chlazení | kapalinové s nuceným oběhem kapaliny; chladič umístěný vpředu a elektrickým motorem poháněným větrákem spouštěným tepelným čidlem v chladiči |
| pžíprava směsi | karburátor Jirkov - SEDR |
| zapalování | akumulátorové s rozdělovačem |
| elektrická zařízení | 12V |
| zdroj proudu | alternátor 14V, 35A; od roku 1980 42A |
| Převodová ústrojí |
v bloku s motorem (od předu dozadu; převodovka s rozvodovkou - motor) |
| spojka | suchá jednokotoučová, od roku 1982 postupný náběh spojky s talířovou pružinou; ovládání hydraulickým převodem |
| převodovka | dvouhřídelová, s čelními koly s šikmým ozubením ve stálém záběru, řazení přesuvnými spojkami; čtyřstupňová, alternativně pětistupňová se zpětným chodem; dopředné stupně s blokovanou synchronizací |
| rozvodovka | v bloku s převodovkou, převod stálé redukce talířovým kolem a pastorkem; planetový diferenciál |
| Podvozek | |
| rám | bezrámová konstrukce |
| hnací náprava | zadní |
| přední náprava | lichoběžníková s dvojicemi kyvných ramen; pérování dvojicí vinutých pružin; kapalinové v pružinách soustředně umístěné pružiny |
| zadní náprava | dělená kyvadlová; pérování dvojicí vinutých pružin a soustřednými teleskopickými kapalinovými tlumiči |
| řízení | maticové - v průběhu výroby postupný přechod na hřebenové |
| provozní brzda | kapalinová dvoukruhová vpředu kotoučová, pro zadní kola bubnová čelisťová; podle provedení vozu i s podtlakovým posilovačem; u vozů se zadní nápravou s vlečenými rameny přední brzdy čtyřpístové |
| parkovací brzda | mechanická, působící na zadní kola; ovládání ruční pákou |
| disková kola |
ocelová lisovaná s ráfkem 4 1/2 J x 14 od modelu 1981 4 1/2 J 13 H1 |
| pneumatiky |
diagonální 155 x 14; radiální 155 SR 14 od srpna 1980 - 165 SR 13 |
| Karoserie | celokovová samonosná, pětimístná |
| Rozměry a hmotnosti | |
| vnější rozměry (mm) |
do roku 1983: 4160 x 1595 x 1400 od roku 1984: 4200 x 1610 x 1400 |
| rozvor (mm) | 2400 |
| rozchod kol (mm) |
do roku 1983: vpředu 1300, vzadu 1270 od roku 1984: vpředu 1390, vzadu 1350 |
| pohotovostní hmotnost (kg) | podle typu a provedení 855 až 915 |
| celková hmotnost (kg) | podle typu a provedení 1255 až 1290 |
| nejvyšší rychlost (km/h) | 130 |
| spotřeba paliva (l/100 km) | 6,3 až 9,5 |


