Škoda 135/6
Technické parametry
Rok výroby 1987 - 1990, vyrobeno 2903 | |
Odvozené typy: 135/136 GL; Si; Li; GLi *) | |
Motor | Čtyřdobý, zážehový |
umístění | vzadu za zadní nápravou |
druh | řadový |
počet válců | 4 |
rozvod | OHV |
zdvihový objem (cm3) | 1289 |
vrtání / zvdih (mm) | 75,5 x 72 |
uložení klikového hřídele | 3 ložiska |
stupeň komprese | 8,8 a 9,7 |
výkon 5% při otáčkách | 43,0 při 5000 kW/min; 46,0 při 5000 |
max. točivý moment při otáčkách | 94 při 3250 Nm/min; 100 při 3000 |
mazání | tlakové oběžné s plnoprůtokovým čističem |
chlazení | kapalinové s nuceným oběhem kapaliny; chladič umístěný vpředu a elektrickým motorem poháněným větrákem spouštěným tepelným čidlem v chladiči |
pžíprava směsi | karburátor Jirkov - SEDR |
zapalování | akumulátorové s rozdělovačem |
elektrická zařízení | 12V |
zdroj proudu | alternátor 14V, 55A; akumulátor 12V/37 Ah |
Převodová ústrojí |
v bloku s motorem (od předu dozadu; převodovka s rozvodovkou - motor) |
spojka | suchá jednokotoučová s talířovou pružinou; ovládání hydraulickým převodem |
převodovka | dvouhřídelová, s čelními koly s šikmým ozubením ve stálém záběru, řazení přesuvnými spojkami; pětistupňová se zpětným chodem; dopředné stupně s blokovanou synchronizací |
rozvodovka | v bloku s převodovkou, převod stálé redukce talířovým kolem a pastorkem; planetový diferenciál |
Podvozek | |
rám | bezrámová konstrukce |
hnací náprava | zadní |
přední náprava | lichoběžníková s dvojicemi kyvných ramen; pérování dvojicí vinutých pružin; kapalinové v pružinách soustředně umístěné pružiny |
zadní náprava | úhlová kyvadlová s vlečnými rameny; pérování dvojicí vinutých pružin a soustřednými teleskopickými kapalinovými tlumiči |
řízení | hřebenové |
provozní brzda | kapalinová dvoukruhová vpředu kotoučová, pro zadní kola bubnová čelisťová; podle provedení vozu i s podtlakovým posilovačem; přední brzdy čtyřpístové |
parkovací brzda | mechanická, působící na zadní kola; ovládání ruční pákou |
disková kola |
ocelová lisovaná s ráfkem 4 1/2 J 13 H1 |
pneumatiky |
radiální 165 SR 13 |
Karoserie | celokovová samonosná, pětimístná |
Rozměry a hmotnosti | |
vnější rozměry (mm) |
4200 x 1610 x 1400 |
rozvor (mm) | 2400 |
rozchod kol (mm) |
vpředu 1390, vzadu 1350 |
pohotovostní hmotnost (kg) | podle typu a provedení 855 až 915 |
celková hmotnost (kg) | podle typu a provedení 1255 až 1290 |
nejvyšší rychlost (km/h) | 155 |
spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7 až 8,9 |
*) Vozy s označením ))i(( (Si,Li,GLi) byly vybaveny vstřikovací jednotkou Bendix. Motory Š 742.135 Bendix byly modifikací motoru Š 742.135 s hliníkovou hlavou válců, vyráběné pro speciální zakázku splňující americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). K tomuto účelu byl motor opatřen řízeným třícestným katalyzátorem s lambda sondou, v hlavě válců byla nalisovaná tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzinu BB95. Vozy v provedení sedan (typ 746) i coupé (Rapid, typ 747) byly vyrobeny ve velmi malém počtu, pouze pro export.